Pojmenovani pokemonu
Ahoj lovci😎 zajimalo by me, jak si oznacujete/pojmenovavate pokemony. Stale nemuzu najit vhodnou kombinaci. Vejde se tam malo🤔 Ja pisu za nazvem pokese cislo velikosti IV a pismenem kvalitu kombinace utoku. Napr. Vaporeon 91A. A jak vy?
Ahoj, pojmenování pokémona resp jeho jméno neřeším. Stačí mi první cca 4 znaky, aby se mi řadil správně podle abecedy. Další 3 znaky mám na IV (no stačily by dva, ale mám i %) a pak útoky 2 - 4 znaky podle jednoznačnosti.
U Vaporeona, Flareona není důvod. Ty mají útoky vždycky jasné.
Dávat si A nebo D mi přijde neskutečně k ničemu. Ok, tak má moveset lepší o 30% na obranu než na útok, no a? Do gymu potřebuju vysoké CP a i kdyby měl moveset s nejnižším obraným skórem, tak ho tam dám, protože má vysoké CP. A že je ideální na obranu a blbý na útok? No a? Když se mi hodí použiji i na útok, a co že má horší moveset o 20% než by mohl mít? Stejně ho ztluču bez problému a že spotřebuji o jeden potion navíc ji je opravdu fuk.
Tož tak
jinak to A jsem myslel Attack (útok), D Defense (obrana), tak si hodně lidí označuje pokémony, zda jsou bránící nebo útoční. Pokud máš A až XY, kde B je druhý nejlepší kombinace útoků může být fajn u Vaporeona. Všechny útoky má vodní, ale při útoku musíš znát jaký typ útoku má.
Když jdu ztlouct Dragonita, tak prostě hledám někoho, kdo má vílí (ledový, dračí, kamenný) útok... a to bych podle A nepoznal.
To je dobré téma. Přiznám se, že jsem v tomhle detailista a dlouho jsem přemýšlel, jak to udělat, aby mi to po všech stránkách vyhovovalo (a několikrát jsem všechny pokémony přejmenovával). Mám rád jasno, takže u všech lepších pokémonů si vypisuji celé IV, ne že by to bylo tak důležité, ale mám to tak rád. Píšu si i procenta pro rychlý přehled. Pak jsem ale dospěl do fáze, že tohle bylo logicky málo a bylo potřeba si v názvu pokémony rozselektovat podle útoku. Nejdřív jsem měl zkratky typů útoků jako clay na konci, ale to mi nevyhovovalo. Takže jsem to vyřešil tak, že jsem si pro každý typ útoku zvolil jedno písmenko a název pokémona mi vždy začíná kombinací dvou písmenek - primární a sekundární útok.
Takže třeba u ledových útoků mám L, u dračích D, u ohnivých O, u normálních N, u duchových G (d je dračí), u travních T, u temných R (jako daRk). U létajících mám F. Je to jen o zvyku.
Takže třeba u palmičky mám PT (psychický, travní) 151310 84.
Takhle si pojmenovávám ty, které si schovávám - dobíjím s nima a obsazuju gymy. U těch s nižším CP, které sem tam používám na navyšování gymů si píšu třeba jen LL jako u dewgonga ledový a ledový.
Všechny ostatní slabé pokémony si pojmenovávám podle toho, čím jsou - tedy nulou "0".
Co to má (pro mě) za výhody?
1) při dobijení gymů mám pokémony řazený podle "favoritních". Těch top pokémonů nemám moc, když budu počítat i slabší jako třeba jolteony, tak i tak je to já nevím 30 pokémonů, které se dají použít? Možná víc. Nicméně pojmenování útoků dvěma písmenakama většinou pro orientaci naprosto stačí. Vím, co mohou mít za kombinace útoků pro daný druh. Když mám třeba tři gyaradose, vím který z nich má dragon pulse a který jiný dračí útok (stačí třeba dát málé/velké písmenko pro rozlišení, ale tohle není třeba, člověk si to pamatuje). Jediné dvě výjimky dělám u vaporeonů a jolteonů, kteří mají vždy jen vodní nebo elektrický útok a zároveň se u nich vyplatí mít to rozlišené. Tak si jednoduše píšu nejdřív IV, pak procenta a nakonec jen jedno až dvou písmenou zkratku pro sekundární útok (H hydro pumpa, Aq aqua tail, Pu pulse, T thunder tB thunderbolt D dis....atd). Ty na navyšování gymu nepoužívám, takže mě to netrápí, že nebudou řazeni podle útoku. Tedy u těhle favoritních díky podrobnému pojmenování vím, který má jaké IV, kolik je to procent i jaké má útoky - kompletní přehled. Vím tedy, do kterého má větší smysl investovat. Občas si třeba evolvnu Eevee vyskočí z toho něco zajímavého s nízkým IV, na co momentálně nemám DUST. Po čase se vrátím amám tam třeba evolvnuté dva vapíky, Podle jména hned vidím, kteého má smysl power upovat i kdyby měli třeba stejné útoky a v součtu stejný počet procent (pak je lepší zvolit toho, který má vyšší IV u attacku). Ne každý to řeší, je pravda, že takové rozdíly jsou pak opravdu zanedbatelné, takže to není nic zásadního, jen taková blbůstka, mě se to prostě takhle líbí, mám rád kompletní přehled.
2) pokémony, které si schovávám na navyšování (krom nul na jedno použití se občas hodí, mít v zásobě pár elektirckých, pár ledových, travních atd, když nuly dojdou) mám pojmenované jen dvěma písmenkama. Při zobrazení podle jména jsou na jednom místě. Mě to vyhovuje. Většinou používám buď oba vodní útoky nebo oba ledový, málo kdy kombinaci. Takže když vybírám, co zvolit na draka, rovnou jedu podle abecedy na Lko. Tam najdu vše, co má primární i sekundární útok ledovy. (Sice nechápu proč, když mám třeba deset slowpoku pojmenovynych jen jako WW, tak proč se mi při zobrazeni podle jmena i neseřadí podle CP, zatímco, když by měli jen jeden znak, tak to funguje (jsou rozházený asi podle IV nebo nevím), ale to mi nevadí, nemám jich nikdy tolik, abych v tom neměl přehled). Dvě písmenka na pojmenování mi stačí, protože pro navyšování mě IV nezajímá, dust do nich necpu. Přimíchávají se mi do toho ty s delším názvem, ale to mi nevadí, protože třeba LL pokémonů mám tak deset. EE taky tak (s různým CP).
3) všechny ostatní pokémony, které chci poslat profesorovi označuju jako nulu "0". Při zobrazení podle názvu jsou na prvním místě seřazeni podle CP (tady řazení funguje, ale jakmile má pokémon dva znaky, už to v tomhle režimu podle CP neseřadí), takže na navyšování si jen vybírám, kterého použiju a pak vyhodím (mimochodem, občas použiju třeba krabíka s CP kolem tisícovky na navyšování, ale zdechnutého si nechám na evolve, to jej oživí a můžu ho použít ještě jednou).
4) Poslední trik, který klidně prozradím, je taky ohledně navyšování. Tím, že mám pokémony pro navyšování pojmenovaný dvěma písmenkama, tak když jdu ke gymu, kde musím vycvičit 8000 prestiže a nemám zrovna vhodné "nuly", tak než ke gymu dojdu, si vyberu, čím budu útočit. A tyhle dva až čtyři kousky si přejmenuju například z "LL" na "..LL". Při zobrazení podle jména jsou pak hned nahoře. K tomu si nechávám tři chcípaky s CP 10 pojmenovaný jako "..odpad". Jsou hned nahoře. Když přijdu ke gymu, který chci navyšovat, zobrazím si pokemony podle názvu, vlezu do gymu, hra mi nabídne kombinace, kterými mám útočit a teď je vyměňuju. To že mám ty, který chci použít hned nahoře neskutečně urychlí vybírání. Vyberu dva až čtyři, který sem si před tím přejmenoval a na zbylá dvě místa dám ty dva chcípáky s CP 10. Vím, že je nepoužiju a nemusím hledat další dva s vhodně nízkým CP... (Mimochodem, když bych měl pokémona s jménem EE 151510 89, pořád jde tenhle trik použít přejmenováním na ..EE15151089)
Občas mám i kupu pokémonů s CP kolem 2000-všechno nuly, tak je použiju sem tam i na dobijení gymu, opět je vhoda, že je mám hned nahoře....
Tak asi takhle "ve stručnosti"
Ještě možná pro zajímavost jeden screen, jako to vypadá při zobrazení podle jména... CP je opravdu rozházené, takže to není ideální, nevím, čím to, ale jak je vidět, nemám ledových pokémonů víc než 12, takže pro přehled je to úplně v pohodě. Pro mě je důležitý, že díky tomu můžu pokémony třídit podle typu útoku. Když bych náhodou chtěl hledat podle druhu pokéona, tak na to používám řazení podle #.
Jestli má ale někdo lepší systém, moc rád se ho dozvím
útoky psané na začátku se mi líbí, je to super, ale...
PT - jak si vytřídím že potřebuju na Vaporeona travní útok? Jen tangelu mám snad travně travní. Jinak by to bylo dobrý. Četl jsem, že Niantic chce přidat další třídení - podle typu pokémona.
To pro mě bude na prd, pokud k tomu dojde. Potřebuju podle ÚTOKŮ...
Jo, s tím s tebou souhlasím, když je jiný sekundární útok a zajímá tě hlavně ten, hledá se to blbě. Ale na druhou stranu, kolikrát se ti stane, že nevíš, co chceš použít a hledáš to? Pokud automaticky hledáš palmičku, řešení je podle #. Ale podle mě ve většině případů je takový pokémon mezi oblíbenými a je tedy na prvních řádcích.
Na navyšování - pokud bych měl z hlediska CP i IV slabou palmičku, tak bych asi primární útok neřešil a pojmenoval si ji jen podle sekundárního (A za to si případně dopsal primární útok.). Buď bych mu dal jen "T", ale spíš bych ho pojmenoval jako "TTráva" nebo podobně, aby do toho šly zahrnout všechny použitelné travní sekundární útoky a nemusel jsem to hledat daleko od TT. Protože na navyšování je ti celkem jedno, jestli použiješ solar beam nebo petal blizard apod. Pokud ti vyleze něco použitelného jen se sekundárním útokem, pojmenuješ si to jako "tráva". Když sec útok použitelný nebude, nebudeš si to ani schovávat. Nebo já to tak dělám, když stojí za prd, je z něj automaticky nula.
Při vyhledávání bych tedy nejdřív projel elektriku (EE), pak travní (TT, kde je i venusaur a masožravka) a nakonec bych na konci TT našel TTráva. Určitě by to takhle nějak šlo jednoduše vymyslet. Samozřejmě, kdyby udělali řazení podle typu útoků, tak jim budu líbat ruce, to by Vážně pomohlo. Řazení podle typu pokémona fakt taky nepotřebuju .
Mam jednoduchy system (snazil jsem se najit takovy, abych co nejrychleji doplnoval sestici pokemonu jak na utok na cely gym, tak na zvysovani levelu u domaciho gymu)
na utok: razeni podle CP, na utok z 99 procent pouzivam pokemony s nevyssim CP (2x Dragonite apod., jedinyho Laprace, ktereho jsem mel pres 2600 mi zmesily na 2260)
na zysovani levelu: tyto prejmenuji na nulu, radim podle jmena (automaticky se dale radi podle CP)
Ohledne oznacovani ruznych typu utoku apod. To nepotrebuji, to si proste pamatuji
To Clay01a: tim oznacenim A, jsem samozrejme myslel jako A - prvni nej kombinace utoku, B - druha nej kombinace, atd. Rozhodne ne A jako do utoku, to je k nicemu. A spis porad hledam, jak to psat.
Jinak jestli jsem pochopil spravne tak ty i kolega buf....Tak vas vubec nezajima sila/kvalita utoku, ale jen druh utoku? Proc?
Zajímá, ale neoznacuji si to. Ještě nedávno jsem pokémona s ne moc dobrým útokem rovnou vyhazoval. Teď jsem trochu na vazkach. Co když zase Niantic změní útoky? Co já vyhodil pokoušu s dobrým IV, protože neměli útoky nic moc a teď z nich niantic udělal docela použitelné...
Ono těch útoků, které používám nejčastěji zase tak moc není, takže za tu dobu už vím, co ten který udělá za škodu, takže dmg řeším jen podvědomě.
Útoky řeším při rozhodování, do kterého nacpu dust. Jestli mám nejlepší nebo průměrný nejlepší move set opravdu neřeším. Proč? Abych něco vybral, nejčastěji dobijím, takže prioritně power upuju pokémony s jejichž útoky se dá dobře útočit. A pak se snažím namaxovat všechno ostatní, co má vysoké CP, abych to mohl hodit do gymu. Samozřejmě, pokud bych si mohl vybírat mezi dvěma kousky, z nichž jeden by měl lepší set na obranu, tak budu investovat do něj. Ale mám třba gyaradose s twisterem, donedávna na nic a stejně jsem ho vyhnal na max. Protože z toho, co mám, je to jeden z pokémonů s nejvyšším CP (s vyšším mám jen jednoho dragonitea). Takže do tohohle cpu dust úplně stejně jako do ostatních gyar. s lepší kombinací - a proč ne, v tomhle případě mi jde o to ho šoupnout do gymu a být co nejvýš.
Ono do toho gymu je to takové podle mě trochu sporné. Je sice fajn, když tam dám něco max s nejlepším setem na obranu - určitě se to bude trochu hř dobíjet. Ale při neomezeném počtu dobijecích pokusů mi ho stejně sundají. Z druhého újlu nejlepší move set na obranu je peklo pro toho, kdo chce vlastní gym navyšovat. Takže pokud do vlastního gymu dám něco, co nemá top kombinaci, usnadním tím navýšení prestiže i následné shození. Ale popravdě o tom takhle moc nepřemýšlím. V době, kdy gymy jsou obsazovány fakt vysokými CP, tak ani nemám jinou možnost, než power upovat a dávat tam to, co mám.
Takže jsetli jsem vše správně pochopil od Vás dvou (Clay a Buf), tak než vysoké dmg u útoků je pro Vás důležitější, jaký druh útoku to je, abyste použili ten útok, který dává 2x poškození nejlépe....Jen pro ověření, důležité je, co se píše u soupeřova pokemona že? Tam když je napsáno super effective, tak to znamená ten dvojnásobek, chápu správně?
správně, je potřeba nejen DPS, ale i to, aby byl účinný. To nač jaký platí můžeš najít tady v Pokédexu. U každého pokémona vidíš jakou má slabinu a co na něj platí. Super efektiv není 2x účinnější, to číslo je nižší, ale i přesto.
JJ, prioritně řeším typ útoku. Pokud dostanu útok, který nechci, ale který má skvělou dmg, nechám si ho pro strýčka příhodu, ale je na okraji zapomnění, nic do něj neinvestuju.
Když dostanu typ útoku, který jsem u konkrétního pokémona chtěl, pak do něj investuju dust. U některých pokémonů je víc kombinací, které by mi "nevadily". Záleží, o jakého pokémona jde, Gyaradose díky vysokému CP budu maxovat ať mu vypadne, co mu vypadne. U jolteona, pokud bych měl dva s rozdílnými sekundárními útoky, spíš než podle dmg bych volil podle podle vhodnosti kombinace zde v pokedexu (donedávna byl thunder numero uno, teď je "nejhorší, přitom dmg má největší). Záleží ale taky na pocitu, co máš prostě radši. Podle mě je jen důležitý vědět, na co budeš chtít danou kombinaci útoků používat, respektive proti jakým pokémonům. Protože opravdu stojí za to volit velmi účinné kombinace spíš než mít vysoké dmg, ale neefektivní...
Stejně by mě zajímalo např. u toho zmíněného Jolteona, proč systém vyhodnotí, že zrovna Thunder je nehorší z těch třech, když má o dost větší dmg než ostatní dva a dobu trvání mají cca stejnou.
Ale jak tu někdo psal, když to nejde silou, jde to ještě větší silou, takže ve výsledku stačí namakané CP a dá se umlátit vše
Myslím, že to bude něco v souvislosti s rychlostí nabijení sekundárního útoku.